February 23, 2008

kesempurnaan

kita sentiasa mencari teman hidup
mencari kesempurnaan
dalam hari
dalam hidup

tapi kita sering terlepas pandang yang lebih berharga
sampai kita terlambat menyedari

bagaimana
bagaimana kita tahu itu milik kita?
itu kesempurnaan kita?
bagaimana kita teruskan hidup tanpa rasa ragu?
bagaimana?

masa akan mengubati
takdir akan mendorongi
kita akan turuti

biarlah dunia hancur
apa aku kisah!

ah biarkan saja!!
itu orang berkata
namun kita lebih tahu,lebih tahu kesusahan hati ini

maafkan aku
aku hanya watak dunia
aku hanya mencari itu
kebahagiaan dalam hidup

mungkin bukan semua manusia bertuah
namun aku tahu manusia itu tabah

pergi berlari dan lepaskan mimpi
pergi terbang dan lupakan realiti
menari dalam sunyi
menari dalam sepi

tiba kebahagiaan itu dalam hati
saat itu telah ditetapkan
jangan bersedih bila ia tiba

aku tak tahu betapa indahnya dunia
hijau,biru,merah,putih

saat aku bertemu
kesempurnaan

No comments: