July 25, 2008

peraturan ku

oh post kali ni sedikit kontroversi..

post kali ni takde kena mengena dgn jiwang-jiwang or ape-ape pasal perempuan..

post ni pasal peraturan aku kalau bercinta@bercouple@berkahwin

peraturan ni tertakluk kat aku je..tapi kalo ade yg terasa atau tersakit ati..aku tak berniat...


1. jangan sesekali curang..jgn curang bermaksud jangan curang..dalam berkasih sayang ni,yang paling penting adalah kepercayaan

2. sentiasa hormati pasangan masing-masing..maksudnya menghormati kawan-kawan atau keputusan yang di pilih

3. bersabar dalam apa jua keadaan...jangan nk bertekak je..kena ade kesabaran dalam bercinta

4.beri ruang selalu..bila bercinta ni tak perlu la nk berkepit selalu..rimas

5.yang si lelaki jangan sesekali menghina@memarahi@membuat si gadis menangis! ni penting,sebab kebanyakan lelaki skrang ni kasar-kasar

6.lelaki jangan jd lembik..maksudnya,kita kena step up and jd the protector for the women..bkn sebaliknya

7.beri peluang kedua..walau apa jua masalah yang timbul..kita kena la bg peluang kedua..semua manusia berhak peluang kedua

8.jangan bagi peluang ketiga..kalau pasangan kita masih melakukan kesalahanya,campak dia jauh-jauh

9.cemburu itu pasti..memang akan ade cemburu,tapi jangan keterlaluan sampai psycho pasangan kita tu

10.bijak berbelanja..bg aku,yg paling merisaukan aku adalah kewangan,untuk buat kahwin beribu-ribu nk guna!

11.terus setia..ni sama dgn jangan curang..walaupun dh di cakap,tapi benda ni penting bg yg tgh bercinta kat luar sana..jangan curang!

12.lelaki kena bersabar..mmg dah dijadikan wanita ni insan yang bernafsu,dlm bershopping contohnya..so lelaki kena byk bersabar..itu tugas kita..

13.surprise si dia..sekali sekala,dlm 6 bulan sekali..buat la sesuatu yang berbeza

14.kalau perlu berpisah,berpisah dgn baik..maksudnya,jgn tengking tengking..setel elok-elok..kita ni budaya berbudi bahasa..

15.jujur dgn pasangan kita..jangan la bohong selalu..sekali sekala takpe..tp jangan la bohong nk pegi jumpa org lain..jujur dalam hal-hal peribadi

16.romantik tu perlu..benda ni paling aku kurang pandai..tapi benda ni perlu,sebab perempuan suka

17.percaya si dia..dalam bercinta nie..ni lah peraturan aku yang paling penting..aku susah nk bg kepercayaan,jd aku susah nk maafkan org yg cemarkan kepercayaan aku

rules di atas tak di tak perlu di ikut kalo tak sudi atau rasa tak sesuai..

jgn la bercinta kalau tak bersedia,bila kita bersedia kita akan tahu..

post ni bkn berkenaan hati@perasaan@jiwang..tapi berkenaan dgn dunia aku skrang,yang ramai betul bercinta sebab suka-suka..jangan mainkan perasaan dan hati orang..nnt kena balik kat kita

adios!

No comments: