August 30, 2008

Merdeka dan Puasa



Hari Merdeka esok kan?puasa plak minggu depan..

so setiap tahun mesti ade post tentang merdeka ke?hahahaha..saje jer sebenarnya nak tulis post ni..takde benda lain kan?

pengertian merdeka yang aku tau dan dapat tau..

  1. habis exam!
  2. parent takde kat rumah..boleh la hancurkan rumah!
  3. dah 21 tahun..boleh masuk club!hahaha
  4. pembebasan negara kita dari penjajah!heeee
ini antara pengertian merdeka yang aku tau la...tapi bagi aku personally..merdeka ni bukan setakat membebaskan negara dari penjajah..tapi juga mendidik diri sendiri maju kehadapan..

sekarang pasal puasa plak..

semua dah ready kan?setahun sekali je bulan rahmat nie..buat la segala yang terbaik untuk dapat sepenuh kenikmatan yang ada dalam bulan ni..

-special notes untuk seri-
seri kalau boleh pakai tudung..tapi kalo scarf pun dah kira ok..untuk menambah keberkatan jer..kalau takde scarf btau aku..nanti aku belikan..ok?

orait..moving on..ingat kelebihan bulan puasa k?nikmatnya mengalahkan 1000 malam!take advantage of this month..

akhir kata...
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN
DAN
SELAMAT BERPUASA UNTUK SEMUA MUSLIM DAN MUSLIMAH!

No comments: