April 11, 2009

review JANGAN TEGUR


jumaat lepas, aku, jaja, fina, seri, aysha, niza dgn farid pegi la tengok citer JANGAN TEGUR...

nak review kat sini la cerita tu~

aku boleh kata cerita ni, bagi aku tak setaraf dengan JANGAN PANDANG BELAKANG..kenapa?aku rasa kurang unsur seram~

kalo dalam file JANGAN TEGUR..bunyi bising yang muncul tiba-tiba je buat korang melompat-lompat..tapi tak banyak adegan yang menakutkan la~

satu scene yang aku suka masa nenek a.k.a opah dia tu dah mati, nak dikebumikan esoknya..tapi malam tu dia bergerak-gerak pulak~ sape tak naik seram kan?hehehehe..OOPS~!spoiler plak~!

jalan cerita pula mudah nak faham..tak berapa pening macam cerita JANGAN PANDANG BELAKANG..simple and easy is better kadang-kadang..

oh ye..aku agak kecewa dengan scene halau hantu..tak banyak sangat..maybe producer or director nak sampai another mesej?who knows kan?dia punya ending, masa julia ziegler nk kena halau antu tu agak..sekejap,tak puas la tgk..or maybe itu aku la

lakonan pierre andre plak macam biasa~ ade la bab dia gado dgn julia ziegler tapi, takat tu jer la.. ada gak scene yang tak berapa masuk akal..ada gak yang kelakar..kelakar tu bagus..it gives a false sense yang seram tu dah takde..hehehe

aku suka almy nadia punya lakonan..eh silap..aku suka almy nadia..COMEL..hahahaha..tapi LISA SURIHANI tetap di hati..hehe..seriously..lakonan almy nadia ni sangat kelakar..i think she was supposed to be a blur sister..or something close like that..

the last verdict?i give the movie..erm..a 3.5 of 5 stars..its a good movie, tapi tak SANGAT BAGUS..

orait..itu ajer..

No comments: