June 9, 2007

ape citer ANUGERAH PLANET MUZIK 2007?

asalammualaikum..

APM baru je lepas mlm semalam..dan banyak cerita yang ingin dikongsi bersama..

pada pendapat sendiri la..APM tahun ni kureng skit dari tahun-tahun sebelumnya..sebabnya?ade banyak sebab...

antaranya,pengacara yang mengendalikan program ini tak natural..bererti mereka punya dialog tak begitu kelakar seperti tahun-tahun sebelum yang lebih natural dan spontan..dan tak dpt lihat lawak-lawak baru,just lawak yg basi...dan perlu diingat pengacara adalah penggerak majlis dan jika pengacara tak best..maka tak best la majlis tu...

walaupun dengan kehadiran pengacara star kita Aznil,majlis tu masih lagi tak berapa gempak..mungkin kerana dialog yang sudah disediakan dan tidak spontan atau tiada chemistry antara pengacara?

beberapa kategori yang dipertandingkan juga telah diketahui siapa pemenangnya,kerana tiada saingan dalam kategori tersebut..senang sangat nak tau sape yg akan menang..cuma yang mengejutkan adalah pemenang untuk kategori kumpulan paling popular..Sofaz mengalahkan kumpulan lain yang lebih besar seperti Dewa19 dan Peterpan

keadaan majlis juga tak semeriah dulu..tak dapat lagi dgr penonton yang menjerit gila-gila seperti dulu..mungkin kerana tiada pemenang yang mereka minat..ataupun tak dikategorikan..ataupun mungkin mereka tak dibenarkan menjerit-menjerit?

tapi persembahan yang disediakan boleh dikatakan pada tahap memuaskan..tak bosan sangat..tapi tak menarik sangat juga..persembahan yang menarik perhatian tentu sekali lagu Hijau dendangan Hady Mirza dan penyanyi asal Zainal Abidin

antara persembahan lain adalah lagu I'm Sorry Good Bye nyanyian Kris Dayanti sejurus selepas memenangi Anugerah Khas APM,lagu bernada sedih ini mungkin ade banyak maknanya..

tapi,masih dapat dilihat yang APM perlu lakukan lebih banyak lagi untuk menjadikan majlis gemilang ini makin meriah dan meletup-letup...kerana tak dapat dirasa kemeriahannya..minta maaf..

tapi segala yang diatas adalah pandangan jujur jer..kalo ade ape-ape komen lain silakan la...

1 comment:

Anonymous said...

aku sangat suke SOFAZ menang. sura are-meer tu memeng ade weight. patot dapat recognition sejak dulu. tahniah to all. i like to watch syed azmir n taufiq batisah performance thou last nite. susah naktgk ballad duet sung by male singers. tp spoled sgt by sengau irwansyah itu. haha..