June 25, 2008

AKU NAK KAWIN!!!


ok bukan post aku nak kawin..saje je tajuk tu..ni post yang saje-saje jer..

nampak rumah tu?hah..tu rumah in my neighbourhood..theres a haunting story about that house tau!

ok..cite dia start masa aku kecik-kecik..jiran sebelah kanan aku india..masa kecik dulu,aku memang rapat dengan jiran tu..selalu main gasing sama-sama..main kereta..rollerblade..merapu plak..

ok..masa kecik dulu,jiran aku cite kat aku,yang rumah ni ade penunggu..keluarga yang duduk rumah ni india juga..jiran aku cakap,nenek keluarga tu simpan penunggu...jiran aku tanya aku..selalu dengar orang jerit-jerit tak malam-malam?aku jawab ade..

jiran aku cakap,tu sebab nenek tu taknak turunkan ilmu kat anak-anak dia..or anak-anak dia taknak penunggu tu..kira macam saka la..

last-last bila nenek tu dah mati..jadi senyap plak rumah tu...jiran aku cerita benda ni sebab aku tanya pasal benda yang tergantung kat dpn umah jiran aku nie,dia kata benda tu untuk halang penunggu tu masuk rumah dia..aku perasan yang dalam kawasan umah aku ni,rumah india yang dekat-dekat semua letak benda tu..

aku ingat melayu je pikir benda-benda supernatural nie..rupanya kaum india pun ade gak..

hehehe..so ni la post kali nie..

3 comments:

affanazami said...

pade pendapat aku, bende2 superstitious ni, org india lah paling hebat. kan diorg byk Tuhan. n DEWA. mesti byk hantu gak. AIYO!

Breathing.In.Luxembourg said...

the three kaum utama in this country sama jeee:D

heeeee

baru je, last weekend, sakeenah&hubby n I were discussing about how kiterang give thoughts on these stuffs too much padahal bile sakeenah&hubby kat US, ppl over there dont really care much so bende2 ni pun takde...heee

SHESH. i baca this entry at night

oh btw, siang td, you were in my dream. igtkan i citer if i lupa (as if i will, this will b the first thing i tell u kat YM)

Haniff said...

aku pun rasa macam tu affan..byk antu dari kita(melayu) nie..hahaha

and ayol..the dream was the first thing u talk to me about!hahahaha