June 22, 2008

berpasangan

ok post baru ni agak tak seswai untuk mane2 orang..especially AYSHA!kenapa?sebab post kali ni jiwang2..hahaha

ok,so aku ade beberapa persoalan nak ditanya ni..sape yang betul-betul tau maksud Cinta Itu Buta?

pendapat orang,mesti lain-lain kan?bagi aku Cinta Itu Buta,apabila seseorang itu jatuh cinta kat sumone yang sangat tak seswai dgn dia dalam pandangan mata aku..

antara contohnye,bile orang muda suka kat orang tua..or bile orang kulit putih suka kat orang kulit itam(bukan racial ok)..ataupun bile orang hensem suka kat orang tak lawa(hah!ni ade kes dgn senior aku sorang)

bagi aku yang tak tau or takkan tau erti jatuh cinta ni,aku tak bleh la cakap lebih-lebih kan?aku ni insan biasa yang tengah belajar lagi

tapi aku bukan la tanpa ilmu,aku ade citer nk btau..dulu aku dikenali doktor cinta(time skola la)wah!hahaha..tau nape?sebab aku ade je jawapan kepada masalah cinta nie..aku tak tau nape..cuma aku takde jawapan pada masalah aku je..hehehe

pernah sekali tu,kawan kepada kawan aku(yang aku tak kenal) call aku,tanya mcm mane nk setel masalah cinta dia..hebat tak hebat?hehehe

kadang-kadang aku kesian dan simpati kat kawan-kawan aku yang ade masalah ni,yela..sepatutnya tak cerita kat sape-sape kan?tapi kalo dah sampai tahap memukul girlfriend sendiri tu..melampau sungguh!

kita lelaki sepatutnya menjaga dan melindungi wanita,bukannya memukul dan tunjuk kuasa..hormati wanita..

dan jangan lupa,kita sepatutnya lagi tabah dari wanita,dan jangan la kita tunjuk yang kita lemah...walaupun kadang-kadang jadi sensitif ni bagus,tapi percayalah..wanita tak suka lelaki yang lembik-lembik nie..

okla,aku nk buat post ni saje untuk pembaca setia blog aku ni jer(you know who you are)

akhir kata..

TUHAN TELAH MENCIPTA SETIAP BENDA ITU BERPASANG-PASANG,MEJA DENGAN KERUSI,MATAHARI DAN BULAN,MAKA KITA PASTI ADA PASANGANYA,WALAUPUN BUKAN DALAM BENTUK YANG KITA HARAPKAN,NAMUN PERCAYALAH ITU ADALAH HATI DAN HARTA YANG TIDAK TERNILAI DI DUNIA INI

No comments: