December 27, 2008

sama ada pergi atau tunggu

inspirasi untuk post ni terima kasih kepada seri..

sebab dia cadangkan lagu ini kepada aku


Dan Sebenarnya - Yuna

YUNA - DAN SEBENARNYA

Oh bulan
yang melayan diriku lagi
Pabila air mata membasahi pipi

Dan lagu-lagu di radio seolah-olah memerli aku


Pabila kau bersama yang lain

Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta
yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
di sebalik senyumanmu itu kau juga merindui aku

Ku enggan
berpura-pura ku bahagia
Ku enggan melihat kau bersama si dia
Oo ku akui cemburu mula menular dalam diri


Pabila kau bersama yang lain
Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta
yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
di sebalik senyumanmu itu kau juga merindui aku

[Bridge]
Di saat kau merenung matanya ku rebah jatuh ke bumi
Di saat kau benar benar mahu pergi seperti ku bernafas dalam air
Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan di sebalik senyumanmu itu kau juga merindui aku

basically lagu ni tentang seorang yang suka seorang lain yang dah berpunya..

selalu berlaku dalam hidup kita kan?dalam hidup aku ni tak perlu cerita...semua tahu(dah boleh buar mini series kat gua.com.my) hahahahaha

so..macam mane kita nak tackle masalah suka orang lain yang dah berpunya nie?

ada dua pilihan..sama ada kita lupakan dan keep moving or terus berharap yang dia akan sedar dan sayang kita..

its really up to you how you choose your path..

hati dan perasaan ni memang sakit dan penat nak layan..tapi ingat logik dan akal tu lagi penting..

yang penting sekali dalam hal macam ni,whatever happen after that happened for a reason..and slalu ada kebaikan dalam segala yang berlaku..

peace and out~!

2 comments:

SYARAFINA said...

susah nk move on pada pendapat aku.huhuhu...i myself needed years to overcome that..u know who laa kan.hihi..

Haniff said...

haha..yeah i know..same here wit me..hahaha