March 10, 2009

arini DEMAM

aduh...arini demam la pula..

semalam ok jer..siap boleh lompat2..arini rasa lemah sangat badan..

tapi untuk sesiapa luar sana..ni ada beberapa TIPS untuk hilangkan demam yang aku dah berkurun try..so kalo korang terasa macam nak try..silakan..tapi jangan la plak salahkn aku kalo terasa makin teruk..hahaha

  1. selubung dengan selimut..at least sampai terasa nak berpeluh
  2. sambil selubung tu..try tido..pastu bangun2 jer terus minum 100 PLUS..nak ganti balik air yang ilang tadi
  3. try minum sup ayam or sup-sup yang panas..tapi elakkan sup-sup yang pedas
  4. tengok cerita-cerita lawak yang SUMPAH buat korang ketawa punyer..gerenti ok SKIT
  5. korang kalo tak suka tengok famili lain sihat...sebarkn virus tu..at least yg lain pun sakit sekali..hehehe
  6. jangan kena hujan or benda-benda sejuk..melainkan kalo terpaksa..sebab nanti makin teruk
  7. petua yang lain aku selalu ikut..minum air panas, yang aku prefer air teh, and kurang manis..bagi rasa panas tu meresap dlm roma-roma kulit nie(PERGH~)
  8. jangan cari pasal and jangan cari tekanan..kena cool cool..kalo boleh beli penyejuk dahi tu..ape kejadah namanya..aku tak ingat..
  9. MAKAN UBAT LA~ bergantung pada ubat apa yang sesuai dengan diri anda..
  10. cara lain..buat posting dalam blog nie..hahaha..membuang masa sambil befikir..
orait...then..adios..nak TIDO~

No comments: