June 14, 2009

sedih ke?

oh..sejak dua menjak ni beberapa perkara malang terjadi kat aku...like you guys care kan?aku tau aku ni sape(ayat minta simpati..hehe)

aku cakap malang, sebab last week, aku punye external harddisk rosak..bkn virus, tp hardware dia rosak..macam mane aku tau?aku lg expert kot dari korang...and korang tau sape korang..hehehe

so anyway..aku tak sedih pasal external tu rosak pun...yang ada dalam tu just movies jer...movies yang aku dah tgk la..kesian kat kawan-kawan aku dgn adik-adik aku yang tengok lagi..tp movies tu leh di..erm..."perolehi" balik dari sumber yang di rahsiakan..hahaha

sebab external tu dah rosak, ayah aku surh aku survey harga external baru..dia kata nak beli yg 300GB punye..aku layan je..bukan duit aku pun...

tapi yang buat aku sedih nie..harddisk PC aku plak buat hal..malam semalam dia mampus..hehehe..tapi memang dah expected pun...4 tahun harddisk tu dengan aku..memang dah kuno pun..tinggal tunggu masa je nak mampus..

sedih sebenarnya..sbb ada certain data yang aku tak leh recover..kalo setakat lagu dgn movies, aku leh je download balik..tp yg ni benda-benda private, gambar, videos...all that stuffs..so susah nak dapat balik..there is a way to recover benda nie..hantar kat expert and dia orang akan tolong recover, masalahnya...kos untuk recover tu SANGAT..aku emphasize SANGAT mahal..brape mahal?well...leh kata above rm500 below rm1000...mahal tak?hehehe

harga untuk harddisk baru plak just rm90 ke rm100 jer..so tak berbaloi plak rasanya..

tapi..sebab aku sentiasa optimistik dan berfikiran positif..aku tau mesti ada kebaikkan dalam kesedihan dan malang yang menimpa nie....AND I was right..ayah aku kata dia nak tukar harddisk yg rosak tu dengan harddisk dari PC famili, aku suka, sebab space lagi besar, tapi sebb harddisk tu guna Vista..aku benci..sebab Vista slow giler..

so I was thinking, kalo betul ayah aku nak bagi harddisk tu, aku reinstall je dgn XP..cepat skit..and ayah aku plak akan install Windows 7 kat PC famili tu..Windows 7 is rumours to be officially release by the end of this year..so ada lagi 6 bulan..before that, ayah aku akan install beta version, see how well it performs compare to Vista..

so itu je la aku nak cakap..takde pape pun..mengarut je lebih..adios~!

4 comments:

affanazami said...

as much aku nak kesian, tak jadik dow! sebab ayat2 ko menunjuk gile baban! nak simpati takdpT! hisy.

neway, jgn nak berlagak baek kate kesian adek2 ko n kawan2 ko takleh nak tgk muvie tu! aku mintak pun kedekut nak bagi!

tue lah kau! syaitan penuh dlm perot

Haniff said...

eh?pe kena mengena dgn perut aku?hahahaha

annsha said...

oh.tidakkkk. hard disk itu banyak berjasa kepade saye. ehehe

Haniff said...

a'a....mane upah tlg download?