June 13, 2009

Seratus Harijadi

hah..tadi aku tengok drama kat Astro Ria, tajuk dia Seratus Harijadi..this is one good movie I must say...

cerita in dibintangi oleh Dira Abu Zahar as the leading actress, Zahiril Adzim (yang berlakon dalam drama Ghost) sebagai Amir, ada penampilan kumpulan Hujan , Tony Eusoff dan Radhi Khalid pun ada

the story is about Sara, a cocky, bitchy and arrogant young girl yang kerja sebagai hos tv di satu rangkaian tv ni..pada harijadi beliau, dia telah di beri kerja untuk interview seorang pengamal perubatan tradisional di kawasan kampung..dengan berat hati dia terima kerja tu..

tapi sebab dia ni berlagak diva yang dah lupa asal usul dari kampung, dia tak sabar-sabar nak balik KL..tapi apakan daya, kereta krew dia rosak dan kerana dah takde pilihan dia orang pun bermalam kat kampung tu di bantu oleh Amir, budak kampung yang memang innocent..keesokan paginya..rupa-rupanya Sara terbangun dengan hari yang sama..iaitu harijadinye semula...so dia terpaksa melalui hari yang sama setiap kali selepas dia masuk tidur..

mula-mula memang dia naik giler..tapi lepas semua rancangan dia untuk keluar dari kampung tu gagal..lama kelamaan dia mula berubah, dari seorang yang diva ke seorang gadis yang lemah lembut bak sutera..eceh!

selama 100 hari dia tersekat di hari yang sama..dalam hari-hari tu, dia dah berjaya selesaikan banyak masalah yang terjadi dalam kampung tu, dari kes ragut ke kes putus cinta ke kes orang hilang..dalam masa yang sama, dia pun belajar main gitar sampai pandai dari Amir dan secara tak lansung jatuh hati dengan Amir, tapi..Amir tak tau pape..sebab dia tak ingat

lepas sambutan harijadi dia pada hari yang ke 99..barulah dia terbangun pada hari keesokkanya..tapi setelah melalui hari yang sama selama hampir 100 hari, dia akhirnya berubah dan menjadi manusia yang lebih baik dan mengenali asal usul sendiri..

ending cerita ni expected pun, she ended up with Amir la...after rediscover herself, and the simplicity of life..

so that's it..TAMAT..

for more info you can go to diari Dira Abu Zahar, the lead actress dalam cerita nie di sini..


pictures belakang tabir pun ada..aku tak tau la kalo Astro akan tunjuk repeat untuk cerita ni, and I do hope ada orang upload dalam YouTube..its a drama worth watching over and over again

orait la..later..peace

7 comments:

cik nurulain said...

cite ni bagi kesan gila ke kt U? trus tulis dalam blog! sama dgn i... abes je cite tu td trus i tulis dlm blog. then i google 100 hari jadi mana tau ada pic yg relevan.tu yg came across blog u.. haha~ yerp.. best la cite tu.

Haniff said...

hahaha..tak la..bgi kesan gile..tapi its a movie worth sharing and talk about..XD

affanazami said...

bukan movie! DRAMA ye.

jgn konfiuskan readers kau. berdosa.

n yes, enjoyable thou idea kitar semula.

Haniff said...

movie, drama..who cares?ko jer..hehehehe...

affanazami said...

tak kire ar. dah silap tulis, ngaku jela. sepak baru tau

Haniff said...

takmo..saje bagi ko sakit ati..muahahaha

substance.n.hype said...

actually it's a telemovie. movie yg dibuat utk tv. 1st time la tgk citer melayu yg ala-ala groundhog day. trapped in a neverending time loop. not original tp ni kira agak bagus la untuk produksi tempatan.. boleh salute tp lom sampai tahap standing ovation lg.. definitely a must watch production.