September 24, 2009

I'M BACK

there will be many parts of after balik kampung posts...well, maybe just 2 or 3 posts..not many...anyway..

there are fun stories to told...ada sepupu bertunang, melawat rumah sedara yang tak kenal sape..dan ade orang cakap aku lawa...lawa ok..bukan hensem..hahaha..

ok..mula-mula kita start dengan balik kampung..sebab adik-adik laki aku balik ari Jumaat, so kena la balik ari Sabtu, dan memandangkan Ahad dah nak raya..highway obviously akan sesak gile punye...kita orang stuck dalam jam dari pukul 9 pagi sampai pukul 11..tak sampai Seremban lagi..slalu 30 minit je nak sampai Seremban...dan apa puncanya?kereta rosak kat lane belah kanan...pergh! tapi jam sampai berpuluh-puluh kilometer tu~ takpe..puasa sabar je la..

fast forward ke 1st raya..tiada yang menarik..just dialog antara aku dan ayah aku time minta maaf pagi raya tu...

aku: ayah..maaf zahir batin, minta halal makan minum...ermm....iPhone, kamera....hehehehe

ayah: hehehe..so duit raya takde la..buat bayar kamera..

aku: *erk*...ok2...

ade ke dialog macam ni pagi raya?haish~

1st day tu jugak melawat kubur nenek belah ibu..erm..I should say...nenek-nenek belah ibu..kenapa?sebab ibu ada 3 ibu..complicated?haha..nanti aku terangkan..

ibu aku ada 2 orang ayah gak..dan tahun ni kita orang pergi kat famili belah ayah ibu yg 1st...aku tak rapat pun dengan dia orang..ada la reason..tapi best la...makan sedap2..walaupun duit raya dah tak dapat...makanan still dapat..hehehe

time raya ni pun sepupu aku Tasya tunang..aku tak faham kenapa nak kena tunang..nape tak nikah terus? ni pun bersebab...dia tunang 2 tahun, lepas tu baru masuk nikah..pergh..dugaan tu~

dan raya tahun ni bertambah lagi sepupu aku..ntah dari mane datang ntah..aku raya Johor 2 tahun skali je..tapi tiap kali balik sana mesti ada kazen baru..ape kes?!

orait la..ni ade skit gambar-gambar..walaupun korang benci baca blog aku..aku still akan tulis full story nanti~ hehehe
cukup korum..hehehe

ni dia cousin yang bertunang tu, Tasya namanye..sume tu hantaran sebelah perempuan

dari kiri tu haziq dgn aishah cousin anak pak ngah aku, yg baju itam tu yg bertunang, yg debab tu adik aku la~ takkan tak kenal lagi

ok..korang dah kenal sume orang dalam gambar ni kecuali yg baju oren tu..tu kazen aku gak tu..sangat HAPPENING! duk lepak dengan perempuan je..hahahaha..nama dia Fiz...

No comments: