September 1, 2009

lepas 4,5 bulan boleh makan

ok..ni short post je..takde gambar-gambar...

aku baru je melalui satu lagi dialog pelik dengan ayah aku..kalau korang tak tau la(which you guys memang tak tau) ayah aku sakit sekarang nie..sakit tak serius la..cuma dia ada pantang larang bile time makan..

1, dia tak leh makan daging..
2, dia tak leh makan seafood..
3, dia tak leh makan sayur...dan macam-macam lagi..

tapi yang dia boleh makan dengan banyak adalah ikan..walaupun ikan tu salah satu kategori seafood..so memandangkan ayah aku kena makan ikan je untuk sebulan ni, dia asyik surf net cari menu-menu yang leh masuk dengan perut dia..and dia asyik cari ikan-ikan yang sedap-sedap je tak termasuk mahal-mahal..aku tak kisah...KALAU anak-anak dia dapat makan sekali..hahahahaha

tapi yang aku tak faham berdialog kejap dengan dia tadi...ni tiba-tiba tau..takde angin ke..tiba-tiba

ayah(dengan tiba-tiba): anip kita beli akuarium besar nak?letak ikan talapia dalam tu, lepas 4,5 bulan dia dah besar leh la masak...

aku: hah?!satu jenis ikan je dalam akuarium tu?bosan betul...

ayah: yela..bukan nak buat hiasan nak buat makan...tapi kawan ayah cakap, kalo nak bela ikan untuk makan jgn bela dalam akuarium, yela dari kecik kita bagi dia makan..sanggup ke kita nak makan dia?sian plak rasanya..

anip: adik la masalahnya..kalau ayah dah beli ikan mesti dia bagi nama..pastu ayah bayangkan kita makan ikan tu..nangis adik tu...hahahaha

conversation tu tak end kat situ..aku cakap la kalo dah ada akuarium, baik letak ikan perhiasan yang colourful tu..kalo takat nak buat makan ni...betul gak..rasa kesian la plak..baik bela dalam kolam ke..tak dapat tengok muka..dah besar, tangkap, and makan...

haish..sampai bile la pantang larang nie..raya ni confirm tak ikut lagi dah.. (>.<)..adios

No comments: