May 18, 2009

fieldwork fidz = PENAT

hari ni aku pegi fieldwork fid..aku, niza, mukhlis dengan fid bertolak dari gombak pukul 8 pagi lebih..lalu highway karak dulu, pastu baru lalu lebuhraya pantai timur..exit kat lanchang..

semua berjalan lancar, sampai la lanchang..aku tanya la fid

"wei mane area nak buat sampling ko?mane yang ada anomaly?"

fid dengan muka tak kisah..

"mana aku tau..aku tak turun pun dengan dr.sam aritu..kita orang pegi berjalan-jalan jer..makan-makan..kan niza kan?"

aku dengan mukhlis dah sakit hati time tu..ade ke patut 1st fieldwork berjalan-jalan?haish..dr.sam ni pun satu la..nyusahkan anak buah dan kawan-kawannyer...

last-last aku dengan mukhlis yang cari kawasan anomaly dengan outcrop yang agak meyakinkan..nasib baik ade mukhlis..dia pandai pilih outcrop..aku plak pilih kawasan anomaly..patut minta fid belanja makan dinner skali la..hahahaha

pas abis cari anomaly..kita orang set out untuk cari outcrop yang best la..hah! ni pun bengang gak ni..dah la tak tau nk berhenti mane..nampak je outcrop..

"hah tu lawa tu outcrop tu..jom la pusing sana berhenti.."

oh korang ingat sebab aku driver bleh la tarik aku sana sini?!ko ingat kaki aku tak cramp ke?hah?!aku rasa every 1 or 2 km je berhenti nk tgk outcrop..aku dah nak bengong dah bawak kereta tu..

pastu dah nk sampai masa lunch...tapi fid kata pegi outcrop dulu..nanti dah kenyang dah malas..owh pandai ek ko..dah la tak tau nak kemana lepas tu..ikut tesis orang tapi tak pernah nak amik tau kat area mane dia punya outcrop..MENYAKITKAN HATI..nasib baik ade kuari kat sana fid..kalo tak buang masa je..

masa lunch kita orang pegi bandar temerloh..bandar kan?kalo tak silap la..sampai sana ingat nak makan KFC, tapi KFC macam jauh je dari parking, so pegi la Old Town yg ade kat depan mata jer..ok..yang klakarnye si mukhlis nie..masa masuk kedai tu mukhlis jumpa la kawan-kawan dia..aku ingatkan kawan skola ke..kawan matriks ke..TAPI TAK...rupa-rupanye..mukhlis pun tak kenal!!!hahahahaha..kita orang pun gelak la..

mukhlis cakap yang dia tu budak junior geologi..masa kita orang nak masuk kedai, dia macam nak tegur dia, sepatutnya la..secara logik, kita biar dia yang tegur kita kan?tapi tak..tak pasal-pasal si mukhlis ni pegi kat dia tanya..

"korang buat ape kat sini?"

gile tak gile si mukhlis nie..hahahaha...nasib baik la ko macam konfiden cakap dengan mamat tu..masa balik..aku tengok gak mamat tu..aku rasa dia bukan budak geologi pun..aku rasa dia budak 3rd kolej..tapi aku tak layan sangat..malu aku..

masa makan tu pun mukhlis buat perkara-perkara COMEL..ye COMEL...kalo tak percaya tanya fid..SANGAT COMEL...sebab dia 1st time makan Old Town, so macam teruja dengan benda-benda baru..tu yang macam COMEL tu...aduh banyaknye COMEL..

after lunch(lunch pukul 3!!) kita orang decide nak balik la..lewat sangat dah..tapi ade lagi 2, 3 outcrop terasa nak pegi..tapi sebab dah malas sangat..buat keja macam nak taknak jer..pastu balik la..niza dgn fid dah tido all the way sampai ke KL..sedap la korang ek?aku dgn mukhlis berjaga jer..nasib baik dkat..

tapi..hari ni sangat erm..memberansangkan? hehehe..antara gambar dan video fieldwork fid di bawah...

lakonan~

pose hero remaja

ni sebelum panjat atas outcrop nie..sangat BANGGA dengan fid

sorry la fid, tapi ni je gambar untuk membuktikan yang ko betul-betul panjat kat atas tu walaupun pose sebegitu..hahahaha..HEBAT!

berlakon lagi~

antara outcrop yang best..kat sini banyak umah besar-besar..kereta sport mahal-mahal..tapi tengok area macam kawasan kampung jer..hehe

macam apek yang uruskan construction jer...ahahahahaha!!

outcrop terakhir..saje letak..sebab macam best


hebat tak fid panjat?


mukhlis : kau buat benda yang bersih sikit

No comments: